İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - turgayt

Sayfa: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
16
VOLEYBOL / Ynt: KADIKÖY VOLEYBOL TURNUVASI
« : Temmuz 15, 2010, 04:37:50 ÖÖ »
Gruplar;

A GRUBU   
   A1 - İSTAÇ
   A2 - AlyanS - Enerji
   A3 - GÖZTEPE 1
   A4 - DİNAMO BAHARİYE
   
B GRUBU   
   B1 - BÜYÜKDERE
   B2 - AlyanS - Pera
   B3 - BOSTANCI
   B4 - WERDER WEREMEM
   
C GRUBU   
   C1 - GÖZTEPE 2
   C2 - AlyanS - Tatilciler
   C3 - ÇENGELKÖY
   
D GRUBU   
   D1 - KASDAV
   D2 - AlyanS - Leydiler
   D3 - ERENKÖY

17
VOLEYBOL / Ynt: KADIKÖY VOLEYBOL TURNUVASI
« : Haziran 29, 2010, 02:46:58 ÖÖ »
TURNUVA BAŞVURU FORMU
 http://www.alyans.org.tr/turnuva_basvuru.html

GENEL BİLGİLER ve KATILIM ŞARTLARI
 
?Turnuvanın 17 Temmuz Cumartesi günü başlaması planlanmaktadır.
?Yer İstanbul-Kadıköy-Göztepe Özgürlük Parkıdır.
?Katılımcı sayısına göre 2-4 hafta sürmesi düşünülmektedir.
?Karşılaşmalar, hafta sonu cumartesi ve pazar günü, saat 18:00-22:00 arası gerçekleştirilecektir.
?Karşılaşmalarda Salon usul ve kuralları geçerli olup, tek farkla 3 set üstünden oynanacak olup, 2 set alan galip sayılacaktır.
?Turnuvaya il içinden ve il dışından herkes müracaat edebilir.
?Turnuvaya katılım için herhangi bir kulüp veya okul takımı olmak gerekmiyor; tam tersine, arkadaş gruplarının katılımı beklenmektedir.
?Turnuvaya Veteran kategorisi yani 35 yaş üstü bay ve bayanlarda katılabilirler.
?Turnuvaya 1994 den daha küçük doğumlu sporcular katılamazlar.
?Turnuvaya toplam 20 takımın ve yaklaşık 160 sporcunun katılması planlanmaktadır.   
?Turnuvada Kategori olmayacaktır herkes aynı gruptadır.
?Turnuvaya Bay/Bayan Karışık takımlar katılabilir.
?Bir sporcu iki takım adına müsabakalara katılamaz. Sadece tek bir takımda oynayabilir.
?Sporcular yanlarında resimli ve üzerinde doğum tarihi belirtilmiş her hangi bir kimliklerini bulundurmak zorundadırlar.
?Takımlar bir günde 2 veya daha fazla maç yapabilirler. Maçlar arka arkaya oynanabilir.
?Elemeler;  Katılan takım sayısının 20 ve altı olması durumunda ÇATAL usulü, 20 Takım üzerinde katılım olması durumunda ise PLAYOFF şeklinde olacaktır.
?Turnuvaya zamanında müracaat eden her takım kabul edilecektir. Her hangi bir sebepten müracaat edipte, gelemeyecek olan takımların, turnuva akışını bozmamak için en az 3 gün önceden haber vermeleri gerekmektedir.
?Turnuva fikstürüne giren ve habersiz olarak turnuvaya katılmayan veya turnuva şartlarına uygun olmayan sporcuları oynatan takımlar ileriki yıllarda yapılacak turnuvalara alınmayacaktır.
?Takımlar forma veya numaralı tişört giymek zorundadır.
?Turnuvaya ikiden fazla takımla katılan kulüplerin, en az iki antrenörle gelmeleri tavsiye edilir. Maçlar aynı anda birden fazla sahada oynanacağı için takımların maçları aynı saate denk gelebilir.
?Turnuva süresince reklam vermek, stant açmak veya sponsor olmak isteyen kuruluşlar? Onur OKUMUŞ (0531 853 14 30) veya Müfit ERDOĞ (0216 xxxx) dan bilgi alabilirler.
?SON BAŞVURU TARİHİ: 10 Temmuz 2010 dur.
 


               

18
VOLEYBOL / 2011 CEV Şampiyonlar Ligi Kuraları Çekildi
« : Haziran 26, 2010, 05:03:08 ÖÖ »
2011 CEV Şampiyonlar Ligi kura çekimi Avusturya'nın başkenti Viyana?da gerçekleşti...

Şampiyonlar liginde bayan ve erkeklerde gruplar şöyle oluştu:
 

ERKEKLER

A Grubu

Zenit KAZAN (RUS)
AS CANNES (FRA)
Generali UNTERHACHING (GER)
CSKA SOFIA (BUL)

B Grubu
Bre Banca Lannutti CUNEO (ITA)
Noliko MAASEIK (BEL)
CAI TERUEL (ESP)
Radnicki KRAGUJEVAC (SRB)

C Grubu
Olympiacos PIRAEUS (GRE)
JASTRZEBSKI Wegiel (POL)
ACH Volley BLED (SLO)
Budvanska Rivijera BUDVA (MNE)

D Grubu
PGE Skra BELCHATOW (POL)
TRENTINO BetClic (ITA)
VfB FRIEDRICHSHAFEN (GER)
Remat ZALAU (ROU)

E Grubu
TOURS VB (FRA)
Lokomotiv BELGOROD (RUS)
Fenerbahçe ISTANBUL (TUR)
Sisley TREVISO (ITA)

Pool F
Knack Randstad ROESELARE (BEL)
Panathinaikos ATHENS (GRE)
Hypo Tirol INNSBRUCK (AUT)
Dinamo MOSCOW (RUS)

--------

BAYANLAR

A Grubu

Zarechie ODINTSOVO (RUS)
VGS Türk Telekom ISTANBUL (TUR)
Crvena Zvezda BEOGRAD (SRB)
Bank BPS Fakro MUSZYNA (POL)

B Grubu
Fenerbahçe Acıbadem ISTANBUL (TUR)
Dinamo MOSCOW (RUS)
ZOK SPLIT 1700 (CRO)
Norda Foppapedretti BERGAMO (ITA)

C Grubu
CV Jamper Aguere LA LAGUNA (ESP)
ASPTT MULHOUSE (FRA)
Voléro ZÜRICH (SUI)
Eczacıbası ISTANBUL (TUR)

D Grubu
RC CANNES (FRA)
MC-Carnaghi VILLA CORTESE (ITA)
Organika Budowlani LODZ (POL)
VK Modranska PROSTEJOV (CZE)

E Grubu
Scavolini PESARO (ITA)
Aluprof BIELSKO-BIALA (POL)
Dinamo Romprest BUCHAREST (ROU)
Rabita BAKU (AZE)

19
VOLEYBOL / KADIKÖY VOLEYBOL TURNUVASI
« : Haziran 17, 2010, 16:29:08 ÖS »
Kadiköy Belediyesinin'de Katkıları ile Temmuz Başında YAZ Voleybol Turnuvası Düzenlenecektir.
Maçların Yapılacağı Yer : GÖZTEPE öZGÜRLÜK PARKI VOLEYBOL SAHALARIDIR.
Maçlar Cumartesi- Pazar Oynanacaktır.
Katılıma Göre Tarih ve Saatler Belirlenecektir.
Ayrıca Medyadan da Duyuru Yapılacaktır.
Takımlar bay-bayan olarak karışık olabilecektir.
İlgilenenler bize mesaj atabilirler

20
FAYDALI BİLGİLER / SÜRAT TESTLERİ
« : Mart 22, 2010, 18:41:29 ÖS »
SÜRAT TESTLERİ
? Voleybol oyununda, oyunun kaderini çoğu kez voleybolcunun reaksiyon ve hareket sürati değiştirir.
? Reaksiyon ve hareket sürati 90 dakika içerisinde bazen asimetrik bazen topla asimetrik görünümle ortaya çıkmaktadır.
? Voleybol oyununun kaderi üzerinde etkisi olan özelliklerinden herhangi birinde ki eksikliği giderilmemesinin ortaya koyacağı olumsuz fatura doğal olarak büyüktür.
? 20 metrelik parkurda, voleybolcunun 3 değişik doğrultusunda temel sürati değerlendirilecektir.

1- Simetrik Hareket Sürati Testi
? 20 metrelik düz bir zemin üzerinde yapılır. Voleybolcu, voleybol ayakkabısı ile çıkış çizgisi gerisinde ayakta durur. Çık.....komutuyla mesafeyi koşar. Voleybolcunun 20 metrede elde ettiği saniye cinsinden değer, onun simetrik hareket ve reaksiyon süratini ortaya koyar.
? Değerlendirme
? Voleybolcu 20 metreyi: 2,7 - 2,9 sn.?de koştuysa PEKİYİ
? Voleybolcu 20 metreyi: 2,9 - 3,1 sn.?de koştuysa İYİ
? Voleybolcu 20 metreyi: 3,1 - 3,3 sn.?de koştuysa ORTA
? Voleybolcu 20 metreyi: 3,3 - 3,5 sn.?de koştuysa ZAYIF

2- Asimetrik Hareket Sürati
? 20 m?lik zikzak parkurunda yapılır. Voleybolcu, voleybol ayakkabısı ile çıkış çizgisi gerisinde ayakta durur. Çık...komutuyla belirli mesafeye konulmuş engeller arasında slalom koşusuyla 20 metreyi koşar. Voleybolcunun bu mesafede elde ettiği saniye cinsinden değer onun asimetrik hareket ve reaksiyon süratini koyar.
? Değerlendirme
? Voleybolcu 20 metreyi: 8 - 8,2 sn.?de koştuysa PEKİYİ
? Voleybolcu 20 metreyi: 8,2 - 8,4 sn.?de koştuysa İYİ
? Voleybolcu 20 metreyi: 8,4 - 8,6 sn.?de koştuysa ORTA
? Voleybolcu 20 metreyi: 8,6 - 8,8 sn.?de koştuysa ZAYIF

3- Topla Asimetrik Hareket Sürati
? 20 metrelik zikzak parkurunda yapılır. Voleybolcu, spor kıyafeti ile çıkış çizgisi gerisinde ayakta durur. Çık.....komutuyla belirli mesafeye konulmuş engeller arasından topla slalom yaparak geçer. 20 metrelik parkurun bitiminde elde edilen saniye cinsinde değer, voleybolcunun toplu asimetrik hareket süratini ortaya koyar.
? Değerlendirme
? Voleybolcu 20 metreyi: 14,7 - 14,9 sn.?de koştuysa PEKİYİ
? Voleybolcu 20 metreyi: 14,9 - 15,1 sn.?de koştuysa İYİ
? Voleybolcu 20 metreyi: 15,1 - 15,3 sn.?de koştuysa ORTA
? Voleybolcu 20 metreyi: 15,3 - 15,5 sn.?de koştuysa ZAYIF

4- Simetrik Temel Sürati - ?reaksiyon süreli?
? 30 metrelik düz bir toprak zemin üzerinde yapılır. Voleybolcu, spor kıyafeti ile çizgi gerisinde ayakta durur. Çık......komutuyla 30 m koşar. Voleybolcunun bu mesafede elde ettiği saniye cinsinden değer, o?nun reaksiyon süreli simetrik süratini ortaya koyar.
? Değerlendirme
? Voleybolcu 30 metreyi: 3,9 - 4,1 sn.?de koşmuşsa PEKİYİ
? Voleybolcu 30 metreyi: 4,1 - 4,3 sn.?de koşmuşsa İYİ
? Voleybolcu 30 metreyi: 4,3 - 4,5 sn.?de koşmuşsa ORTA
? Voleybolcu 30 metreyi: 4,5 - 4,7 sn.?de koşmuşsa ZAYIF

5- Simetrik Temel Sürati -?reaksiyon süresiz?
? Voleybolcu çıkış çizgisinin 15-20 metre gerisinden maximal hızla koşarak gelir. Çıkış çizgisini geçerken kronometre çalışır. 30 metre bitiminde kronometre durdurulur. Elde edilen zaman, voleybolcunun reaksiyon süresiz süratini ortaya koyar.
? Değerlendirme
? Voleybolcu 30 metreyi: 3,2 -3,4 sn.?de koşmuşsa PEKİYİ
? Voleybolcu 30 metreyi: 3,4 - 3,6 sn.?de koşmuşsa İYİ
? Voleybolcu 30 metreyi: 3,6 - 3,8 sn.?de koşmuşsa ORTA
? Voleybolcu 30 metreyi: 3,8 - 4 sn.?de koşmuşsa ZAYIF
? 30 metre simetrik temel sürat testi ile, voleybolcunun hem temel süratini hem de reaksiyon süratini tespit edebiliriz. Örneğin: Reaksiyon süresiz temel sürati 3,2 sn. olan bir voleybolcu bu testten PEKİYİ almaktadır. Aynı voleybolcunun reaksiyon süreli temel sürati 4.5 olursa bu testten ORTA alır. Bu iki değer karşılaştırıldığında o sporcunun reaksiyon süratinin eksik olduğu ortaya çıkar. Bu durumda, voleybolcunun özel antrenmanlarda reaksiyon sürati arttırma çalışmaları yapması gündeme gelir.


21
FAYDALI BİLGİLER / NEDEN ANTRENMAN YAPMALIYIZ ?
« : Mart 22, 2010, 18:09:24 ÖS »
Çoğumuz çeşitli nedenlerden dolayı günlük yaşantımızda hareketsiz bir yaşam biçimini seçer ve böyle bir yaşam biçimi için gerekçeler öne süreriz. Sıklıkla da iş şartlarının yoğunluğu, maddi sorunlar, yetersiz zaman, uygun ortam bulamama, istenmeyen hava şartları gibi bahaneler ile bu durumu açıklamaya çalışırız. Böylece suçluluk duygusunu da belli bir oranda hafifletiriz.

İnsanoğlu hepimizin çok iyi bildiği gibi doğar, büyür, gelişir ve güçlenir. 20?li yaşlarda kapasitesinin en üst düzeyine ulaşan insanoğlu bu yaşlardan itibaren zihinsel ve fonksiyonel olarak kapasitesinde yavaş seyirli bir azalmayla karşı karşıya kalır. 70?li yıllarla birlikte yaşam sürdükçe bu zayıflamanın hızı artarak devam eder. Bu doğal bir yaşlanmadır ve insan için beklenen bir sonuçtur.

Fiziksel kapasitede 20?li yaşlardan itibaren başlayan azalma yavaş seyirli de olsa düzenli fiziksel aktiviteye katılanlarda bu çok daha yavaştır. Bilimsel çalışmaların sonuçları da düzenli yapılan fiziksel aktivitelerin yaşlanma hızını yavaşlattığı şeklindedir. Diğer bir bilimsel bir gerçek ise antrenmanlı 65 yaşandaki bir bireyin 35 yaşındaki antrenmansız ve inaktif bir bireyden çok daha iyi bir fiziksel çalışma kapasitesine sahip olduğudur. Fiziksel aktivitelerin gelecek yıllardaki yaşamımız üzerinde de olumlu etkileri olduğu gerçeğini ortaya çıkmaktadır.

Fiziksel kapasitenin azalmasına neden olan en önemli faktör modern insan yaşam biçimidir. Modern yaşamın hareketsizliğine rağmen getirdiği rahat yaşam biçimi, sadece yaşamı sürdürmek için yapılan sınırlı aktiviteler fiziksel kapasitenin azalmasına neden olan en önemli ve etkili faktörlerdir.Her ne kadar fiziksel aktivitenin yaşamı uzattığı konusunda deliller yoksa da fiziksel aktivitenin yaşlılıkla oluşacak vücuttaki bazı olumsuz değişikliklerin hızını azalttığı, bir kısım hastalıklardan korunmayı sağladığı ve yaşam kalitesini artırdığı konusunda yeterli bilimsel veri vardır.

Doğadaki canlıların birincil hedefi basit bir anlamda yaşamlarını devam ettirmektir. Doğadaki diğer canlılardan farklı olarak insanoğlu, yaşamı basit anlamda devam ettirmenin yanında yaşamın kalitesini de artırmaya çalışır. Daha kaliteli bir yaşam biçimi de çalışmayı, üretmeyi ve sağlıklı olmayı gerektirmektedir. Bütün bu basit gerçekler insanın günlük yaşantısındaki hareketliliğinin temelini oluşturmaktadır.

ANTRENMAN Sporcunun sistematik ve pedagojik olarak organize olmuş bir şekilde; gelişiminin kontrol edildiği çalışmalara antrenman denir.
Kişinin (sporcunun) fizik, psikolojik, entellektüel ve mekanik performansının hızlı bir şekilde geliştirilmesi için organize edilmiş alıştırmaların tümüne denir.
Kişinin (sporcunun) yaşadığı yaşam biçimi baskı ve zorluklarına başarılı bir uyum sağlamak için uygulanan kontrollü alıştırmalardır.

Tudor Bompa'ya göre; Antrenmanın esas ilgilendiği husus organizmanın kendisine performans kazandıracak bilimsel yardımlarla beraber çalışma kapasitesini ve becerisini arttırmaktır. Aslında antrenman düşünüldüğünde karmaşıktır.Antrenör tarafından planlanır.Dolayısıyla antrenöründe işi karmaşıktır.Çünkü planlanacak olan antrenman psikolojik,sosyolojik,fizyolojik bilgilerde içerecektir.Antrenman yukarıda sayılan özellikleri içeren "sistemli spor aktiviteleridir."

Harre'ye göre; Spor antrenmanı sporda gelişimi sağlamak için bilimsel ,özellikle pedolojik ilkelere göre yönlendirilen süreçtir.Bu süreç planlı ve sistemli bir şekilde etkilenerek sporcuların bir yada daha çok spor dalında üstün başarıya ulaşmasını amaçlar.Bu tanımda pedolojik boyut özellikle vurgulanmaktadır


Antrenmanın Fizyolojik Etkileri:

? Doku düzeyindeki biyokimyasal değişimler,
? Oksijen taşıma sistemi , dolaşım ve solunum sistemindeki değişimler
? Kan kollestrol ve trigliserit düzeyleri , kan basıncı ve ısı aklimatizasyonu üzerinde değişimler meydana getirir.

Sporda üst düzeyde başarı sağlamak, sistemli biçimde ve antrenman ilkelerine dayalı olarak çalışmaya bağlıdır. Antrenman sporcuya daha üst düzeyde kondisyon yaratmaya yöneliktir. Sporda daha yüksek düzeyde kondisyon yaratabilmek,antrenmanın üç temel ilkesine bağlıdır. (1)Antrenmanın özel olma ilkesi, (2)Aşırı yükleme ilkesi ve (3) Geriye dönüş ilkesi.

Antrenmanın özel olma ilkesi iki kavramda incelenmelidir.

Antrenmana uyum, kişinin özelliklerine bağlıdır. Bu kavramı açacak olursak; kişinin var olan kondisyon düzeyi, o güne kadar yaptığı antrenman türü ve doğuştan getirdiği bire kısım yetenekleri, yapılan antrenmana uyum derecesini saptayan özellikleridir. Örneğin; Kas tiplerine bağlı olarak beyaz kas lif sayısı yüzde olarak az olan bir kişinin, antrenmanla sprinter veya süratli olması beklenemez. Yada tam tersi olarak, kırmızı kas lifi yüzdesi çok düşük olan bir kişinin, antrenman yoluyla iyi bir uzun mesafe koşucusu olması beklenemez. Bu nedenle olimpiyat şampiyonları doğuştan yaratılmışlardır sözcüğü, önemli ölçüde gerçektir. Diğer taraftan; bir süre yapılan antrenmanlarla geliştirilen bazı özellikler; ancak farklı antrenmanların uygulanması halinde geliştirilebilir. Bu durumda da gelişim az olacaktır; çünkü kişinin geliştirebileceği özelliğin önemli bir bölümü, önceki antrenmanla geliştirilmiştir. O halde, bir kısım çevrelerin yanlış inandıkları gibi, antrenman yapıldığı sürece kişinin bir takım özellikleri sonsuza dek artış göstermezler.

Kişinin kondisyonlanması, yaptığı çalışmanın özelliğine bağlı olacaktır. Kişi yüzüyorsa, yüzme özelliği, halter yapıyorsa, ağırlık kaldırma özelliği gelişecektir. Bir başka deyişle salt koşan ve ağırlık kaldıran bir kimsenin iyi futbol oynaması ve yüzmesi beklenemez. Yapılan antrenman, geliştirmeyi istediğimiz spor dallarının özelliklerini yansıtmalıdır. Güreşmek istiyorsak, güreş antrenmanı, futbol oynamak istiyorsak, futbol antrenmanı yapmak gerekmektedir.

Kişinin antrenmanla daha yüksek kapasiteye yükselebilmesi için, organizmaya yüklenim yapılmaktadır.. Ancak yüklemenin olumlu değişimi yaratabilmesi, dört özelliğinin yerine getirilmesi ile olabilir. Bunlar; (1) yüklenmenin şiddeti, (2) Sıklığı, (3) Kapsamı(volümü) ve (4) süresidir.

Yüklenmenin şiddeti, yapılan çalışmada kalite özelliğini gösterir. Örneğin; ağırlık çalışmada, ağırlığın 30 kg. veya 50 kg. olması veya koşu hızının belirlenmesi gibi. Yükleme sıklığı, belirli bir antrenman türünün ne kadar aralarla uygulandığını belirtir. Yükleme sıklığında, organizmanın antrenmanı takiben, kendisini tekrar yenileyip, bir sonraki yükleme için hazır duruma gelmesi ilkeleri yatar. Aşağıdaki antrenmanın düzenlenmesinde iki değişik çalışma görülmektedir. Antrenmanın biri 9, diğeri 11 günlük bir periyodik siklüsle yapılmaktadır. Her ikisinde de antrenman sayısı aynıdır. Yalnız iki maksimal yükleme, birisinde 11, diğeri 9 günde yapılabilmektedir. Bu nedenle 9 günlük antrenmanın yükleme sıklığı daha fazladır. Maksimal yükleme (şiddet), antrenmanın, kondisyonda en çok değişimi yaratmaya yönelik yüklemeleridir. Bu nedenle, bu tür yüklemeler ne kadar sık yapılabilirse antrenmanın daha yüksek kondisyon seviyesine çıkması da o kadar hızlı olacaktır. Ancak antrenmanın sıklığı, organizmanın normale dönebilme(dinlenme) yeteneğiyle sınırlanmaktadır

Yüklemenin kapsamı (volümü), antrenmanda yapılan çalışmaların toplamıdır. Örneğin, bir ünite antrenmanda yapılan 10 tane 100 m koşusu (10 x 100 =1000 m ) yüklemeni kapsamıdır. Hangi tür özellikler ve ne kadar geliştirileceği, yüklemenin kapsamı ile ayarlanır. Genel olarak, yarışma periyoduna hazırlık amacı taşıyan hazırlık periyodu kapsamı, en geniş olan devreyi oluşturur.

Yüklemenin süresi, kondisyonun daha üst seviyeye çıkarılmasında önemli bir özelliktir. Örneğin, 2 dakikalık bir çalışmanın, 3 dakikalık aynı özellikteki çalışmaya oranla, organizma üzerindeki etkisi farklı olacaktır. Yine yukarıda, örneği verilen iki periyodik sikluslar da (süresel tekrarlamalar) aynı antrenmanın 6 hafta yerine, 10 veya 12 hafta devam ettirilmesi, yükleme ile kazanılan özelliklerin miktar olarak daha fazla olmasını sağlarken, antrenmanın ortadan kalkması halinde, organizmada yaratmış olduğu etkisi de daha uzun süre kalacaktır.

Yukarıda kısaca açıklanan aşırı yükleme özelliklerinden, antrenmanda en hızlı daha üst düzeyde kondisyon uyumu yaratan özellikler, şiddet ve sıklık özellikleridir. Yapılan çalışmalar bu iki özelliğin, diğer özelliklerden daha fazla dikkate alınmalarını gerektirmektedir. Antrenmanın ?kalite? özelliğini saptayan yükleme şiddeti ne kadar yüksek olursa, organizmanın üst düzeye çıkarılması, o denli hızlı ve yüksek olabilir.

Şüphesiz kalitenin genelde sağlanmasında, sıklık özelliği de gerekmektedir. Ülkemiz antrenman teorisinde en az uygulanan şiddet ve sıklık unsurları, özellikle yarışma periyodunda, performansın optimalde tutulmasının anahtarıdır. Tüm özellikleri aynı olan iki sporcudan, kaliteli antrenmanı daha sık yapabilen başarılı olacaktır. Bunu bilen, sporda ileri gitmiş bir çok ülkenin antrenör ve sporcuları, kalite antrenmanını, olabilecek sıklıkta yapabilme sınırlarını zorlamaktadırlar. Burada sınırlayıcı etken, antrenman yüklenmesi ile yorulan ve yıkıma uğrayan organizmanın, ikinci bir yüklemeye kadar yenilenebilme hızı olmaktadır. Bu nedenle, spor dünyasını karıştıran sporda "ergonejik yardım" ve "doping" konuları, sürekli olarak ortaya çıkmaktadır. Organizmanın normale dönme hızını arttırmak için kullanılan değişik vitamin ve sentetik hormonlar (steroidler) ve bir kısım uyaranlar, temelde, organizmanın yeniden yüklenilebilecek duruma getirilmesini amaçlar.
Antrenmanın, geriye dönüş prensibine göre, antrenman yüklenmeleriyle kazandırılan tüm kondisyon özellikleri (bir başka deyişle biyolojik değişiklikler) antrenman yüklenmesinin azalması veya tamamen ortadan kaldırılması, halinde, eriye dönüş göstererek, antrenman öncesi düzeye dönecektir. Yalnız, uzun sürede kazanılanlar yavaş, kısa sürede kazanılanlar hızlı bir şekilde eskiye dönüş gösterecektir. Antrenman yöntemleri arasında hızlı bir gelişim yaratmakla tanınan, "İnterval antrenman"la kazanılan kalp, dolaşım ve bir kısım biyokimyasal değişimler, "uzun yavaş tempo" (LSD) olarak bilinen antrenmanla kazanılanlardan daha hızlı kaybedilecektir. Geriye dönüş prensibi özellikle antrenman sıklığının düzenlenmesinde ve bir antrenman periyodundan diğer antrenman metoduna geçişte, bir kısım özellikleri antrenmanda yerlerini farklı özelliklerin geliştirilmesine bıraktıkları zaman düşünülmelidir.
Antrenman sıklığının düzenlenmesinde, organizmanın dinlenme yeteneği dikkate alınmak zorundadır. Bir ikinci yükleme, organizmanın dinlenmesini tamamlayıp, süperkompenzasyona geçerek, bunun en yüksek olduğu yerde verilmelidir. Süper kompenzasyon; organizmanın, yapılan bir yüklemeden olumlu yönde etkilenerek, yükleme öncesi kondisyon seviyesinden daha yüksek bir seviyeye geçici olarak çıkmasıdır.

UYARININ SÜRESİ
Antrenman planlamasında uyarının şiddetinin yanısıra yüklenmenin süresi de büyük önem taşır. Maksimal kuvvet antrenmanlarında olduğu gibi kasların kontraksiyonu ile, bu kontraksiyonun süresi de önemlidir. Uyarının süresi kavramından, bir antrenman içeriğinde organizma üzerine etki eden hareket uyarılarının zaman içerisindeki süresi anlaşılmalıdır. Bu durumlara örnek verecek olursak; atletizmdeki atlamalar kısa süre içinde gerçekleşirken; kuvvette devamlılık antrenmanlarında ise uzun süreli olabilir.

Uyarının süresi aynı şekilde seriler içerisinde, ya da devamlı yüklenmelerle yapılan uyarıların zaman süresi olarak tanımlanabilir. Bir seri içerisinde yapılan 10 tekrar, 10 ayrı hareket uyarısı şeklinde etki gösterir Burada uyarının süresi her bir ayrı hareketin süresi olmayıp, tüm serinin süresi olarak belirginlik kazanır. Uzun mesafeli dayanıklılık koşusunda bu süre her tek uyarının sayılması gerekmeyen toplamıdır. Uyarının süresi tüm yüklenme içerisinde görülebilir. Bu durumda uyarının süresi ile uyarının kapsamı özdeşlik gösterir. Uyarının süresi antrenmanın içeriğine ve antrenmanın amacına bağlıdır. Bilindiği gibi dayanıklılık antrenmanlarında, sporcunun gerekli uyumu sağlayabilmesi için, uyarı süresinin en az 30 dk. olması gerekir. Hettinger?e göre,antrenmana yeni başlayanların statik kuvvet antrenmanlarındaki saptamalarına göre, antrenmanlardan yarar elde etmek için, uyarının süresinin maksimal tutma zamanının en az dörtte biri kadar olmalıdır.

Bunun tersi olarak uyarı süresinin maksimumları da saptanmıştır. Freiburg interval antrenman yönteminde uyarı süresinin bir dakikayı aşmaması gerekir. Çünkü uyumluluk direnmeler esnasında meydana gelmez. Sürat antrenmanlarında da uyumluluk süresinin en yüksek sınırları belirlidir. Uyarı, maksimal antrenman şiddetini muhafaza edebilecek kadar uzun olmalıdır. Sprint koşularında bunun anlamı, mesafenin 60 m.den 70 m.ye taşmamalıdır. Çünkü bundan sonra süratte bir düşüş görülür. Aynı şey koordinasyon antrenmanları için de söz konusudur. Yorgun durumlarda koordinasyon antrenmanları ancak belli ölçüde anlamlıdır. Bundan dolayı uyarının süresi antrenman kapsamında hareketlerin frekanslarının, geliştirilmesi için çok etkin olmaz. Bu bakımdan hareketlerin frekanslarında da bir azalma görülürse egzersizler hemen kesilmelidir. Bu durumun görülmesi ve tanınması oldukça güçtür. Ancak deneyimli antrenörlerce kolaylıkla saptanabilir.

UYARININ SIKLIĞI
Uyarının sıklığı uyarının zamansal gidişini belirtir ve yüklenme ile dinlenmenin değişimlerini düzenler. Uyarı sıklılığının uyum sürecindeki fonksiyonu iki türlüdür. Birincide, dinlenmeler içerisinde sadece yorgunluğun giderilmesi sağlanırken; ikincide uyum olguları kendiliğinden oluşur. Birinci durumda tam dinlenme, ikinci durumda verimsel dinlenme söz konusudur.

Tekrar yüklenme yöntemine göre yapılan antrenmanlarda dinlenmeyle, organizmanın yeniden düzene girmesi sağlanmış olur. Böylece daha sonra yapılacak olan çalışmalar aynı uyarı şiddetiyle yapılabilir. Oysa interval antrenman yöntemi ile yapılan çalışmalarda ise dinlenmenin kesin uyumu sağlayan fonksiyonu vardır. Devamlı yüklenme yöntemi ile yapılan çalışmalarda aralıklar ortadan kalkar, yüklenme sürekli olur. Maksimal kuvvet, çabuk kuvvet ve sürat antrenmanlarında tam ya da tama yakın dinlenmeler zorunludur. Çünkü, yorgunluk bir şiddet azalımına götürür. Buna karşın dayanıklılık özelliklerinin geliştirilmesi için (kuvvette dayanıklılık bu kapsama girer) verimsel dinlenmeye zorunluluk vardır. Verimsel dinlenme kavramından tam dinlenmeyi gerektiren sürenin ilk üçte biri zaman anlaşılmalıdır.

İnterval antrenmanlarda kalp atım hızı (KAH) (nabzın frekansı) dinlenmeyi belirleyen bir parametredir. Verimsel dinlenme, nabzın 120 ile 140?a düşmesiyle tamamlanmış olur. Burada uyarının yeniden yapılması gerekir. Bu yüzden verimsel dinlenmede yorgunluluğun üstüne tekrar yorgunluk binmektedir denilebilir. Uyarının süresi ile dinlenmenin süresi arasındaki zaman ilişkisi amaca göre değişik olup sporsal verim durumuna bağlıdır. Dairesel antrenmanlara amaç ve istasyonların kalitesine göre bu bağlantının 2:1,1:1 ve 1:2 şeklinde olması öngörülebilir. Eğer antrenmanın amacı maksimal kuvvetin yada çabuk kuvvetin geliştirilmesini öngörürse ilişki tümüyle dinlenmelerin lehinde değişiklik gösterir. Uyarının sıklığının, uyarı süresi ve uyarı şiddeti ile sıkı bir bağlantısı vardır. Uyarı şiddeti ne kadar yüksek olursa, dinlenmenin o kadar uzun olması zorunludur. Buna örnek olarak sprint koşularındaki sürat yada maksimal kuvvetin geliştirilme antrenmanlarında dinlenmelerin 3-5 dk arasında olması gösterilebilir. Uyarının süresi daha da uzatılmak istendiğinde tekrar yüklenme yöntemindeki bir tempo koşusunda olduğu gibi yüksek uyarı şiddeti ile uzun uyarı süresi birbirine bağımlı kalır. Böylece dinlenmeler süratte devamlılık antrenmanlarında olduğu gibi 45 dk. kadar uzatılır.


UYARININ SAYISI (YOĞUNLUĞU)
Bir antrenman bütünlüğünde uyarının süresi, sıklığı ve şiddetinin yanısıra bunların sayısı da önem taşır. Sürekli yüklenmede (dayanıklılık koşularında) sayı bir olarak belirlenirken, interval karakterindeki yüklenmelerde uyarı sayısı yada tekrarların sayısı ile, ya da serilerin sayıları ile sayısal olarak ifade edilir. Eğer kuvvet antrenmanında, her biri altı tekrarla beş seri benç pres yapılmış ise, uyarı sayısının tümü 30?dur. Koşu dayanıklılığının geliştirilmesi için antrenmanlarında aynı şekilde her bir ayrı koşuda bir çok farklı uyarı etki olmasına karşın, uyarı sayısının ölçütü tekrarların sayısıdır. Uyarının yoğunluğu uyarının şiddetine, uyarının süresine ve uyarının sıklığına bağlıdır. Şiddet ne kadar yüksek olursa, tekrarların sayısı o denli az olmalıdır. Uyarının süresi ne kadar uzun olursa, uyarının sayısı o denli azalır. Uyarılar ne kadar arka arkaya birbirlerini izlerse yorgunluk o denli çabuk gelir ve antrenmanın yarıda kesilmesini zorlar. Maksimal kuvvet antrenmanında ve salt sürat antrenmanlarında uyarı sayısının az olmasına karşın dayanıklılık antrenmanında bu sayı daha fazladır.

UYARININ KAPSAMI
Uyarının kapsamı, devamlılık yöntemine göre yapılan antrenmanda devamlılık koşusundaki gibi arkada bırakılan mesafenin km. ya da m. Olarak sayısal değerini belirtir. Bu değer interval yöntemine göre yapılan antrenmanda uyarının yoğunluğu ve uyarının süresinin ürünü ile ilgilidir. Uyarının kapsamı aynı şekilde km. ya da zaman birimi olarak ifade edilir. Böylece antrenmanlardaki kapsam, yoğun olmayan interval metodun da ; örneğin 30 tekrarlı 15 sn. uyarı süreli 100 m. Koşuda 450 saniyeyi kapsar. Kuvvet antrenmanlarında veriler kg. ya da ton şeklindeki tanımlama anlamı kazanır. Bu durumda uyarının kapsamı, uyarının şiddeti ve uyarının sıklığı ürünün toplamıdır. 100 kg.?lık disklerle dört tekrarla beş seride yapılan yüklenmede uyarının kapsamı iki tondur. Bununla birlikte uyarının kapsamı ortalama bir şiddeti kapsar. Bunun için uyarı kapsamının şiddetin alanı içerisinde bağlı görmek en doğru yoldur. Ancak böylece anlamlı bir antrenman planı mümkün olup, sporcunun tüm yüklenimi hakkında hükme varılabilir. Ne var ki her durumda tüm yüklenme kavramını antrenmanın kapsamı içerisinde düşünmek yanlış olur.

Uyarının kapsamı kısmen uyarının yoğunluğu ile özdeştir. Ama bu durum uyarı şiddetinin aynı kalmasını gerektirir. Sıçrama kuvveti antrenmanında olduğu gibi, eğer antrenmanın kapsamı sıçrama egzersizlerinin sayısı ile çarpımı her bir seriyi verirse, o zaman bu uyarının yoğunluğu olur. Buna karşın kuvvet antrenmanında uyarının kapsamı eğer dış
dirençler değiştirilirse tekrarların sonucu ile saptamak kesin olmaz. Özdeşlik gösteren tekrarların toplamında başlıca farklılıklar uyarının kapsamında bulunurlar. Barfikste kol çekmelerde, cephe vaziyetinde kolları büküp germede ve beceri antrenmanlarında, bununla ancak uyarının yoğunluğu, antrenman kapsamını gösterir.

Sporcunun Olimpiyat, Dünya veya Avrupa şampiyonasını finallerinde yarışabilecek bir sporcu olabilmesi için önemli oranda kırmızı kas lifi bulundurması gerekir. Kırmızı kas lifi fazla olan kişiler, antrenman yoluyla dayanıklılık özelliklerini geliştirebilirler. Kırmızı lif yüzdesi az olan kişiler her ne kadar diğer beyaz liflerin oksijen kullanabilme özellikllerini önemli ölçüde geliştirebilirlerse de, bir süper maratoncu veya kros kayakçısı olacak kadar dayanıklılıklarını geliştiremezler. Bu nedenle "Olimpiyat şampiyonları doğuştan yaratılmışlardır" bir kez daha karşımıza çıkmaktadır. Antrenmanın sayılan özelliklerini bir kısmı "Antrenman ilkelerinde" ele alınmıştı. Bu ilkelere bağlı olarak, dayanıklılığın geliştirilmesi için yapılan antrenmanlarda genel yol gösterici olarak aşağıdaki bilgiler kullanılabilir.

Yukarıda öngörülen maksimal kalp atım sayısı kişinin yaşının, 220 değerinden çıkarılmasıyla elde edilir (220-yaş= Max. Kalp atım sayısı). Ancak ileri yaşlar için bu değerin kullanılmayıp, bir uzmana danışılması önemle önerilir.

Antrenman biliminde dayanıklılık, Genel dayanıklılık, Özel dayanıklılık olarak ikiye ayrılır. Genel dayanıklılıktan, şu ana kadar söz ettiğimiz anlamda, daha çok solunum ve dolaşım sistemleri dayanıklılığı düşünülürken, özel dayanıklılıkta ise daha çok kuvvette ve süratte devamlılık anlaşılmaktadır. Çoğu zaman antrenör ve sporcular, bir futbol maçındaki top sürme, pozisyona girme için sprint atma gibi çalışmalara bakarak, bir futbol oyunun tamamen anaerobik olduğunu düşünürler. Tümüyle haksız değildirler. Ancak maçın 90 dk. oynandığını düşünürsek, yapılan hücumlar,ileri geri koşmalar anaerobik olurken (özel dayanıklılık), bunların yarattığı özel borçlanmalardan organizmanın kurtulabilmesi tamamen genel dayanıklılık yani aerobik kapasitesine bağlıdır.

Zaman zaman birçok sporcu genel dayanıklılığın 100 m Koşucusu veya basketbolcular açısından geliştirilmesinin mantığını pek iyi tartışamaz ve belki de gereksiz bile bulabilir. Bir 100 m. Açısından koşu anında aerobik enerji yolunu kullanması söz konusu değildir. Ancak, 100 m. İstenilen şekilde koşulabilmesi için yapılan çalışmalarda gereklidir.

Bir başka deyişle, birçok spor dalında "antrenman yapabilmek için antrenman yapmak" kapsamında ele almak gerekmektedir. 100 m örneğinde, sprinterin bir tekniği yerleştirebilmesi için istenilen hızda çok sayıda alıştırmalar yapması gerekmektedir. Çok sayıda aynı kalitede tekrarlar, kişinin normale dönebilme, yani dinlenebilme kapasitesiyle sınırlıdır. Bu kapasite tamamen aerobik sisteme bağlıdır. Aerobik kapasitesi iyi olan kişiler hızlı ve daha iyi dinlenebilirler. Böylece antrenmanda daha iyi bir yükleme yapabilme gerçekleştirebilirler. Bu anlamda bir futbol maçını düşünecek olursak, genel dayanıklılığı az yada sınırlı olan sporcular,yapılan hücumlar arasında yeterince hızlı toparlanamayıp, giderek oyun temposundan düşecek ve 90 dk. beklenilen tempoda oyun çıkaramayacaktır. Bu tümüyle genel ve özel dayanıklılığın birlikte olmaması nedeniyle ortaya çıkmaktadır.

Yukarıda değindiğimiz, "Antrenman yapmak için antrenman yapmak", kavramını biraz geliştirirsek; bir takımın 90 dk. içerisinde istenilenleri yapabilmesi için, 90 dakikanın üzerinde bir dayanıklılık geliştirmelidir. Anlaşılacağı gibi yorgunluk nedeniyle oyuncuların teknik özellikleri de bozulmaktadır. Buna eski zamanlardan kalan bir örnek verecek olursak, Türkiye-İngiltere futbol karşılaşmasında İngiliz oyuncuların artan tempoya rağmen tekniklerinin aynı düzeyi korumasına karşılık, Türk futbolcularının teknik özelliklerini giderek kaybetmeleri, antrenman programında, teknik çalışmaların oyun temposunda dayanıklılık temeli üzerine düşünülmemesine de bağlanabilir.

Dayanıklılığın geliştirilmesi, için çok sayıda antrenman programı ortaya atılmıştır. Bu antrenmanlardan bir kısmı; fartlek, interval antrenman, istasyon çalışmaları, uzun yavaş tempo(UYT) koşularıdır. Çok yaygın olarak kullanılan interval antrenman, organizma üzerindeki etkilerini yükleme aralıklarında gerçekleştirmektedir. Bu sisteme bağlı olarak istenilen bir dayanıklılık özelliği geliştirilebilir. Yaygın intervalde amaç daha çok dayanıklılık özelliği olan kuvvet ve sürat gelişimi olurken, şiddetli intervalde kuvvet ve sürat özellikleri biraz daha ağır basmaktadır. Buna rağmen yinede dayanıklılık ağırlıklıdır. Genel ilke olarak yaygın interval antrenmanlarında koşular %60-80 , kuvvet çalışmaları %50-60 maksimal performans kapasitesiyle yapılmalıdır. Tekrarlar arası, üst düzey sporcularda kalp atım sayısı 125-130?a düşerken, yeni başlayanlarda ve gençlerde 110-120?ye düşmesi beklenmelidir. Şiddetli interval çalışmalarda ise koşular %80-90, tekrarlar arsı dinlenme üst düzey sporcularda kuvvet çalışması %75 maksimal performans kapasitesi ile yapılmalıdır. Tekrarlar arsı dinlenme üst düzey sporcularda 1,5-3, gençlerde ise 2-4 dakikadır. Yalnız aralarda yapılan hafif çalışmalarla kalp atım sayısı dakikada 110-120 atım altına düşürülmemeye çalışılır.

Dayanıklılığın geliştirilmesinde fartlek denilen antrenman türü, dayanıklılığın gerektirdiği birçok spor dalında yaygın olarak kullanılabilir. İskandinav ülkelerinde geliştirilmiş olan bu çalışma türü, sürat oyunları anlamına gelmektedir. Engebeli, tercihen koruluk bir yerde, sporcunun içten geldiği şekilde değişik eğimli yerlerde, aralıklarla sürate yönelik çalışmalar yapmasıdır.

Çalışmanın bir tek bölümü sürat, süratte devamlılık,kuvvet ve kuvvette devamlılığı geliştirirken, çalışmanın tamamı dikkate alındığı zaman, genel dayanıklılık özelliği de geliştirilmiş olmaktadır. Ancak fartlek antrenmanı bir kısım sporlarda daha özele indirgenerek, amaca yönelik dinlenmelerle, değişken sürat ve kuvvette devamlılık çalışmaları yaparak, sporun özelliğine yönelik temel özellikleri geliştirmede kullanılabilir.

Dayanıklılık antrenmanlarının dolaşım ve solunum sistemine olan etkisi, ?sağlıklı yaşam? için gereken bir kısım fizyolojik değişimleri yaratmaktadır. Ancak, bu anlamda çalışanlar için, genel ilke, antrenmanda kendilerini aşırı yormamaya özen göstermeleridir.

22
ANTRENÖRLERİMİZE / BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNE MÜJDE...
« : Mart 21, 2010, 21:53:05 ÖS »
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNE MÜJDE...
 
GSGM temsilcilerinin katılımıyla Ankara?da toplanan Haftalık Ders Programını Değerlendirme Çalıştayı?nda beden eğitimi dersinin haftada dört saate yükseltilmesi kabul edildi.
 
GSGM BASIN- Bir süre önce yapılan düzenlemeyle beden eğitimi derslerinin bazı sınıflarda haftada bir saate indirilmesine karşı yükselen tepkiler sonuç verdi. Konunun kamuoyuna mal olması için beden eğitimi öğretmenleri Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü önünde basın açıklaması yapmış ve sorunun acil olarak çözülmesini talep etmişlerdi. Bu gelişmeler üzerine Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül defalarca yaptığı açıklamalarda, beden eğitimi ders saatinin düşürülmesinin gerek performans sporunu gerekse gelecek kuşakların sağlıklarını menfi yönde etkileyeceğini ifade etmişti.

Beden Eğitimi derslerinin ilköğretim okullarında isminin ve muhtevasının değiştirilerek daha önemli bir hale getirileceğini bazı basın yayın organlarına verdiği demeçlerde ifade eden Akgül, hazırlamış oldukları olimpik sporcu projesinde beden eğitimi öğretmenlerinin önemli bir yer tuttuğunu söylemişti.



GELİŞMİŞ ÜLKELERDE HAFTADA 8 SAAT
Başkent Öğretmenevi?de 15-16 Mart tarihleri arasında çeşitli kurum ve kuruluşları temsilen yüzlerce bürokratın katılımıyla gündemindeki konuları masaya yatıran ??İlk ve Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgeleri Değerlendirme Çalıştayı?? önemli kararlar aldı. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü?nü temsilen katılan heyetin başkanlığını yapan Genel Müdür Yardımcısı Nuri Demirci, dünyada sporda büyük başarı kazanan ülkelerden ABD, Rusya, İngiltere, Kore, Ukrayna ve İsveç gibi ülkelerde beden eğitiminin haftada 8 saat yapıldığını belirterek, ??Bütün gelişmiş ülkelerde beden eğitimi müfredatın yüzde 10?nuna tekabül eder. Bizde mevcut durum yüzde 3,5?dir. Bu rakamlarla dünya ortalamasını bile altındayız?? dedi.



??GÖRÜŞLERİMİZ DİKKATE ALINDI??
Çalıştayda dile getirdikleri görüşlerin dikkate alınmasından dolayı memnun olduğunu ve çok yakında bu konuda olumlu adımların atılacağını kaydeden Demirci, ??Çalıştayda beden eğitimi dersinin ilköğretimin bütün sınıflarında dört saat zorunlu olması, ortaöğretim ve dengi okullarda ise haftada iki saati zorunlu iki saati seçmeli olmasını önerdik. Yapılan detaylı incelemeler sonunda önerimiz kısmen kabul edildi. İlköğretim, ortaöğretim ve dengi okullarda iki saati zorunlu, iki saati seçmeli olması kabul gördü. Bilindiği gibi beden eğitimi kategorisine giren satranç daha önce bir saat seçmeli ders olarak müfredata girmişti?? diye konuştu.



ÇOCUKLARA SPOR KÜLTÜRÜ
Toplantıda ayrıca beden eğitimi dersinin adının ??Beden Eğitimi ve Spor?? olarak değiştirilmesini teklif ettiklerine dikkat çeken Demirci şöyle konuştu: ??Bu değişiklikle çocuklara teorik olarak da bir spor kültürü vermeyi amaçlıyoruz. Okul öncesi sporu sevdirme, bir seyir zevki kazandırma özellikle olimpik branşlar hakkında bilgi sahibi yapma temel hedeflerimiz. Çünkü Türk toplumu maalesef sporu futbol hariç seyretmiyor. Kaliteli, bilinçli seyirci sayısının olimpiyatlara ev sahipliğinde dikkate alınan donelerden biri olduğu unutmamalı?? Genel Müdür Yardımcısı Nuri Demirci, çalıştayta alınan kararların uzmanlar tarafından değerlendirildikten sonra Talim ve Terbiye Kuruluna sunulacağını ve karara bağlanacağını sözlerine ekledi.
 

23
X-TREME / SlamBall Nedir ?
« : Mart 18, 2010, 18:17:42 ÖS »
Videolar ;
http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1391185221940&oid=20296301878
http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1391189102037&oid=20296301878


Tüm sporların pabucunu dama atmaya namzet bir oyun hızla tüm dünyada gelişiyor,takımlar kuruluyor,turnuvalar yapılıyor, çok hızla popülerleşen bu sporla tanışmanızı istedim .Bilgiler :


hücum
bu oyunda 4 kişiden oluşan 2 takım birbirine karşı oynar. bunlardan biri top tutucu (point guard) ikisi guard (gunner) ve biri pivottur (stopper / goaltender)
çevresi akrilik camla kaplı sahanın her yerinden şut kullanılabilir. şutlar ikilik smaçlar ise üçlüktür.
bir maç altışar dakikalık dört çeyrekten oluşur ve yarı oyuncunun yarı sahayı geçmesinden itibarenki 15 saniyede topu potaya ulaştırması gerekir.yani şut süresi 15 saniyedir.

savunma
üçlük çizgisinin içinde 4 dikdörtgen trambolin vardır. savunma yapanlar da hücum edenler de bunları kullanabilir. "goaltending" kuralı yoktur. buna rağmen savunmacı dezavantajlı durumdadır çünkü havadaki adama uçamazlar.
savunmacı hücum eden oyuncunun sadece dribbling yaparken bel ile omuz arasına müdahale edebilir ve havadaki oyuncuya müdahale edemez.
topun oyun alanının dışına çıkması diye bir şey yoktur. oyuncu topu camdan sektirip alabilir.
faul olduğunda kullanacak oyuncu savunmacıyla karşı karşıya sıçrar ve bu karşılaşmanın sonucu ne olursa olsun top hücum eden takımda kalır.

Tarihçe
slamball gençliğinden beri basketbolun farklı bir türünü oluşturmak isteyen mason gordon tarafından icad edilmiştir.
ilk maç los angeles'ta oynanmış ve sokak basketbolcularının büyük ilgisini çekmiştir ve 1 yıl içinde 400 kişi potansiyel oyuncu olarak kaydını yaptırmıştır. 1 yıl sonra 2002'de slamball tnn Network ile ilk kez televizyonda yayınlanmıştır... daha sonra bu spor espn gibi şebekelerin de ilgisini çekti ve abd dışında ingilterede de yayınlanarak burada da geniş bir taraftar kitlesi edindi.

2006'da avrupaya da uğrayacak olan slamball takımları birçok avrupa şehrinde karşılaşmalar düzenleyecek ve şu ülkelere uğrayacak

* Brüksel - belçika prag - çek cumhuriyeti birmingham - ingiltere londra - ingiltere talinn - estonya helsinki - finlandiya paris - fransa münih köln - almanya budapeşte - macaristan dublin - irlanda milano roma - italya vilnius - litvanya rotterdam - hollanda lisbon - portekiz glasgow - iskoçya madrid barcelona - ispanya stockholm gothenburg - isveç basel - isviçre

KURALLAR
Saha ve Ekipman
SlamBall oyunu 94? uzunlugunda ve 55? genisliginde bir sahada oynanmalidir. Sahanin her bir ucu yerlesik dört adet ayni tramplene sahiptir. Tramplenler 7? ila 14? ölçülerinde sirali tabana sahip bir biçimde olup dikdörtgendir.

8? ölçüsünde plastik bir cam duvar sahayi çevreler. Oynanabilir oyun alani sepetten en uzak noktasi 10? olacak sekilde sepetlerin arkasina uzanmaktadir. Kenarlar 10? yüksekligindedir.

Donanim ve Ekipman
Oyuncularin her zaman koruyucu donanim giymeleri gerekmektedir. Bu donanim tamponlu basliklardan dirsek tamponlarindan diz tamponlarindan ve istege bagli tamponlu farkli alt giysilerden olusmaktadir.

Takim Kompozisyonu
Her takimda sekiz oyuncu vardir. Her bir takimdan dört oyuncunun ayni anda sahada olmasina izin verilmektedir.

Ziplama
Her devre devrilme hareketinin tersi olan bir ziplama ile baslayacaktir. Top tepe noktasina engellenmeden ulasmak zorundadir. Topun inisi süresince oyuncular birbirlerini kontrol edebilir.

Her bir takimdan tüm dört oyuncu sahanin ortasinda bulunmak zorundadir.

Top iki siçrayistan daha yüksege çiktiginda tüm oyuncularin temas etmesine izin verilir.

Oyuncu Degisimi
SlamBall saat durdurulmadan oyun süresince meydana gelen oyuncu degisikligi için hokeye benzer bir sistem kullanir. Yeni bir oyuncu devam etmekte olan oyuna girmeden önce mevcut oyuncu kendi takiminin 5? içinde olmalidir.

SlamZone Yönetmelikleri
SlamZone dört trampleni ve adayi kaplayan alandir.

Savunma SlamZone içine giden hücum oyuncusunu izleyemez.

Hücum oyuncusu SlamZone alanina girerek havada oldugu anda savunma tarafindan hiçbir temas yapilamaz. (Hücum oyuncularinin arka ayagi tramplene girerek zemini terk eder etmez savunma tarafindan yapilan herhangi bir temas karsilasmaya neden olacaktir.) Herhangi bir yakin çagri hücum oyuncusuna gidecektir.

Savunma pozisyon tutmasina ragmen hücum oyuncusu havada iken bir atak yapamaz.

Top kaybindan sonra hücum SlamZone alanina giremez. Ancak önceden SlamZone içinde olduklarinda topu tekrar kazanabilirler. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Bir smaç denemesinde hakimiyeti alan savunma topla bir oyun yapmak zorundadir; gövdeye atak yapamazlar. Gövdeye kuvvetli yandan atis illegal temas olmaktadir. (Kisisel faul muhtemelen alenen yapilan ? bir karsilasmaya neden olur.)

Alt tramplendeki savunma oyunculari 2 ziplama kurali ile sinirlandirilmamistir. Isterlerse sürekli ziplama yapabilirler.

Alt tramplendeki savunma yukari ve asagi düz sekilde siçramak zorundadir. Savunma alt tramplenin çevresi disina kayamaz. (Bir karsilasmaya neden olan kisisel faul.)

Alt tramplendeki bir Savunma oyuncusu kirmizi alan dahilinde bir ziplama yaparsa ve bir hücum oyuncusu temas ederek bir dis tramplenden alana girerse sonuçta hiçbir çagri olmayacaktir.

Alt tramplendeki bir Savunma oyuncusu kirmizi alan disinda bir ziplama yaparsa ve bir hücum oyuncusu temas ederek tramplene girerse savunmaya bir faul verilecektir. (Bir karsilasmaya neden olan kisisel faul.)

Takimdan Çikarma: Savunma bir hücum oyuncusunun tramplenin içine veya disina tabii ziplama hareketini bozamaz. (Bir karsilasmaya neden olan kisisel faul.)

Tramplenin tabaninda mutlak suretle hiçbir temas yoktur.

Hücum oyuncusu alt tramplene direkt olarak top ile atak yapamaz; Oyuncular alt tramplene giderken çevrel uzunluktaki bir tramplenden bir pas alindiginda sadece alt tramplene top ile atak yapabilirler. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Ayni takimdan iki oyuncu ayni anda herhangi bir tramplen tabani üzerinde olamaz. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Bir oyuncuya bir tramplenin içine ve disina sadece bir ziplama için izin verilir. Ancak oyuncunun topla veya kenarda bir oyun yapmasi halinde ikinci bir ziplamaya izin verilir. Topla bir oyun yapma örnekleri asagidaki gibidir (smaç hamleleri saklama hamleleri siçramali atislar ve paslasma) (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Bir oyuncu bir tramplenden çikarken rakip oyuncu bu oyuncunun durmasina izin vermek ZORUNDADIR. Oyuncular tramplenden çikarken temasa izin verilmemektedir.

Savunma tramplenden alinan baskete yönelen atislar yapabilir. Zeminden alinan atislar baskete yönlendirilemez. Eger bir top zeminden baskete yönlendirilirse basket sayilacaktir. Topa tepe noktasina ulasmadan önce ulasilirsa savunma oyuncusu zeminden alinan bir atisi engelleyemez.

Oyuncu kendini dengelemek için kenarlari kullanabilir pozisyon avantaji kazanmak için kenarlari kullanamaz.

Hücumun baskete yönelimi için hiçbir çagri yapilmayacaktir.

15 saniyelik bir atis zamani vardir. Su durumlarda zaman sifirlanacaktir: kenara çarpan tüm atis denemeleri tüm smaç denemeleri ve engellenen atislar.

Ada
Bir oyuncunun bir hücum grubu içinde topu hareket ettirmek için veya farkli bir dogrultuya hareket ettirmek için SlamZone alani içinde kisa süreyle durmak amaciyla bir an için pozisyon olusturabildigi yerde bulunan tramplenler arasindaki alandir.

Ada üzerinde hiçbir temas olmaz; eger bir savunma oyuncusu ada üzerinde bir hücum oyuncusu ile temas ederse bir karsilasma ortaya çikacaktir. Savunma oyunculari ada alanindan bir hücumu çekemez veya hücum oyunculari ile herhangi bir sekilde temas yapamaz.

Ayni takimdan iki oyuncu ayni anda ada üzerinde bulunamaz. Oyuncular ada üzerinde çevrel uzunluktaki bir tramplene ziplayamaz ve kendini sifirlayamaz (topsuz). (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Oyuncular ada üzerinde sadece üç saniye kalabilir. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Ada üzerindeki bir savunma oyuncusu kayip bir topa için giderken bir hücum oyuncusu ile kazaen temas edebilir.

Hücum oyunculari adadan alt tramplene atak yapamaz (top ile veya topsuz).

Gezinme
Ziplatarak ileri ***ürürken durdurulduktan sonra iki adimdan fazla atamaz. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Tramplene bir oyuncunun ziplamasi adim olarak sayilmaz.

Top ile birlikte bir hücum oyuncusu savunmanin temasi ilave bir adim atmaya neden olundugunda yürüme için çagrilamaz.

Temastan sonra hücum oyuncusunun ziplatarak ileri ***ürme hareketi geçerli olur.

Hücum oyuncusu ziplatarak ileri ***ürürken topu avucuna alabilir.

Açik Saha
Bir hücum oyuncusu ile temas yapildiginda savunma sadece belden yukarisina temas edebilir.

Bir vücut kontrolünde oyuncular kollarini omuzdan yukariya uzatamaz. (Karsilasmaya neden olan kisisel faul)

Herhangi bir anda bir oyuncunun hafif adimlar ile yürümesi söz konusu degildir.

Bir oyuncu baska bir oyuncuyu kapamaz veya tutamaz.

Top zemin üzerine düstükten sonra savunma sadece hücum oyuncusu ile temas yapabilir. Ziplatarak ileri ***ürme hareketinden önce sadece kazaen olan temasa izin verilmektedir. Direkt olarak top ile ve sadece topa temas bir faul degildir. (Kisisel faul.)

Ziplatarak ileri ***ürürken durdurulduktan sonra savunma oyuncuya temas edebilir.

Ziplatarak ileri ***ürme basladiktan sonra el ile kontrole izin verilmektedir fakat asiri el kontrolü bir tutma ihlali olarak kabul edilir.

Tutulan toplar daima Savunmaya gider.

Hücumda ve savunmada topu tekmeleme legaldir.

Bir savunma oyuncusu cam duvarin karsisindaki bir hücum oyuncusuna engel olursa topun tutulmasi olarak kabul edilir. Üç saniye sayilacaktir. (Top hakimiyeti savunmaya verilecektir.)

Itme hareketinde eller uzatilamaz veya çekme hareketinde oyuncularin içine dogru çekilemez. (Kisisel faul bir karsilasmaya yol açabilir)

Atak için hiçbir çagri yapilmayacaktir.

Plastik cam duvar üzerinde kosmakta olan oyuncuya temas edilemez.

Sinir disi: Top sinir disina gittikten sonra top hakimiyeti hakimiyet isareti lehinde olan takima geçecektir.

Sayidan sonra: Takimlar topu taban çizgisinden kenara yöneltmek zorundadirlar taban çizgisi alt tramplenlerin asagisindaki agaç zemin olarak kabul edilmektedir. Topu kenara yöneltmek için bes saniye sayilacaktir. Kenara yönelmis pas alindiginda oyuncu taban çizgisinin yukarisinda agaç üstüne iki ayagini koymus olmalidir. Kenara yönelmis bir pasi çikarmak için savunma SlamZone alanina girebilir.

Bir top yarim sahada bulundugunda oyuncu pas yapabilir veya topu ziplatarak ileri ***ürebilir. Ziplatarak ileri ***ürmede veya pasin alinmasindan itibaren süre islemeye baslar.

Karsilasma
Kisisel bir faulden sonra ortaya çikar baskete atak yapan hücum oyuncusu ile ve atagi savunurken faul yapan arasinda.

Hücum oyuncusu baskete atak yapmak için bir tramplen kullanmak zorundadir.

Savunma hücum oyuncusu tarafindan kullanilan karsi tramplenden alttaki tramplene yaklasmak zorundadir. Hücum oyuncusu ortadaki trampleni kullanmayi seçerse savunma oyuncusu hangi taraftan savunmayi yapacagini seçebilir.

Ayak eksen etrafinda hareket ettiginde hücum oyuncusu baskete atak yapmak zorundadir. Ayak eksen etrafinda hareket ettiyse ve hareketi durduysa karsilasma ertelenecektir ve savunma yarim sahada topa hakim olarak kalacaktir.

Savunma oyuncusu karsilasma ile ilgili bir ihlal için çagrilirsa baska bir kisisel faul verilecektir ve hücum otomatik olarak 3 sayi ile ödüllendirilecektir. Top hakimiyeti hücumda kalacaktir.

Bir karsilasmadan sonra hücum yari sahada topu geri alir.

Zaman asimi olmasi halinde takimlar karsilasma vasitasiyla oyuna yerleseceklerdir. Her bir takimin diger takima ait üç baslatma oyuncusuna karsilik kendi baslatma Durdurucusuna sahip olma imkani olacaktir. Kazanilan herhangi bir sayi takimin son sayisina eklenecektir. Final skordaki farklilik kazanani belirleyecektir.

Diskalifiye
Bir oyuncu 3 kisisel faul veya 2 teknik faulden sonra oyundan diskalifiye edilir.

Teknik Fauller
Takimin topa sahip olmadigi yerde iletme veya savunma kuralini bozma gibi sportmence davranmayan oyunculara teknik fauller verilir. Oyuncu bir teknik faul alir ve bir den fazlasi oyundan elimine edecektir.

Asiri itme varsa oyuncuya bir teknik faul verilir. Oyuncuya diskalifiye olmasina neden olacak kisisel faul de verilebilecektir.

Yumruklasmalar varsa oyundan her iki oyuncu çikarilir.

Puanlar
Smaçlar üç puan olarak sayilir; diger tüm atislar iki puan olarak sayilir.

2 Dakikalik Uyari
Dördüncü çeyrekteki iki dakika isaretinde tramplen disindan ve taban çizgisi yukarisindan yapilan tüm atislar 3 puan degerindedir.

24
VOLEYBOL / Ynt: YETİŞKİNLER İÇİN BAHÇELİEVLER VOLEYBOL
« : Mart 15, 2010, 03:41:49 ÖÖ »
Şuan için talep toplamaktayız,
yeterli katılımın gerçekleşmesi durumunda önümüzdeki günlerde başlaması planlanmaktadır...!!!

şartlar sarıyerde yaptığımız ile aynı olacaktır...

ilgi duymanız durumunda lütfen sitemizdeki spor okulları başvuru formunu doldurunuz.
http://www.alyans.net/formlar/Okayfrm.htm

ilginiz için teşekkür ederiz.

25
ANTRENÖRLERİMİZE / Beden Öğretmenleri çifte maaş alabilecek
« : Mart 15, 2010, 03:02:12 ÖÖ »
Bu branşın öğretmenine 4,5 bin maaş
Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül'den öğretmenleri de ilgilendiren bir açıklama..
12 Mart 2010 / 07:53


Öğretmenler çifte maaş alabilecek

Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül geçen hafta İstanbul?daydı. Bakan Faruk Özak ve İl Müdürü Tamer Taşpınar?la birlikte Burhan Felek Voleybol Salonu?nun temelini attıktan sonra sohbet etme imkanı bulduk. Çok önemli projelerden söz etti.

Beden eğitimi öğretmenlerinin de yüreğine su serpti. Bilindiği gibi okullardan beden eğitimi dersinin kalkacağı ve bu öğretmenlerin işsiz kalacağı endişesi hakim.

Yunus Akgül bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı, GSGM ve Okul Sporları Federasyonu?nun yürüttüğü ortak projeden söz etti.

Akgül, ?Kesinlikle beden eğitimi dersinin kalkması söz konusu değil. İsmi spor dersi olacak. Branşlaşmaya gidilecek. Dersin 4 saat olması için görüşüyoruz. Bir de derslerin ucunun açık olmasını istiyoruz. Yani son derslere denk getirilmesini ve isteyenin spor yapmaya devam etme imkanı bulmasını planlıyoruz. Bu projenin mimarı da beden eğitimi öğretmenlerimiz olacak. Yani yaptıkları iş çok daha önemli ve değerli hale gelecek? ifadesini kullandı.

4 BİN 500 TL'YE KADAR ÇIKABİLECEK
Bu sistemde uluslar arası yarışmalarda başarılı olan sporcuların hocalarına da kademeli ücret uygulaması yapılacak. Amatör branşlarda antrenörlük yapan ve aynı zamanda beden eğitimi öğretmeni olanlar GSGM?den de maaş alacak. Bir hocanın kazancı 4 bin 500 TL?ye kadar çıkabilecek. Olimpiyat şampiyonu olan sporcuların aylık maaşı da bu miktarı bulacak.

Bir diğer konumuz da olimpiyatlardı. Akgül?e, 2012 için ilk kez özel bir program uyguladıklarını, çalışmalarının nasıl gittiğini de sordum.

Dedi ki,  ?Her spor baranşında başarılı olan ülkeleri incelettirdim. Örneğin yüzme için Avusturya?yı, jimnastik için Romanya?yı inceledik. İngiltere, Amerika ve orta Avrupa ülkelerinin modellerini araştırdık. Çok ilginç mesela Finlandiya?da yüzme dersi ana derslerden sayılıyor ve bu dersten kalan öğrenci sınıfı geçemiyor. Başarılı olmak için çok ciddi çalışmalar yapacağız?

Federasyonlarla ilişkileriniz nasıl, ekonomik sıkıntı yaşayan federasyonlar var mı?

HİÇ LİMSE PARASIZLIKTAN YAKINMAZ
?Açık söyleyeyim burada bazı federasyonlar bizim hızımıza ayak uyduramıyor. Onlara maddi ve manevi her türlü baskıyı yapacağım. Bazı federasyonlar çok iyi, bazıları geride. Ben gece gündüz çalışıyorum. Onlar da çalışacak. İşini yapmayan varsa gider, yapacak olan gelir. Hiç kimse parasızlıktan yakınamaz. Herkese para veriyoruz. En az sporcusu olan federasyonlara bile 500 bin lira bütçe verdik. Bu az bir para değil. Karşılığını da istiyoruz. Her hafta 4-5 federasyonu hesaba çekiyorum.?

Londra?dan kaç madalya bekliyorsunuz bir sayı verebilir misiniz?

?Sayı vermem. Ama benim kafamda bir rakam var. Çalışmalarımızı da o yönde yapıyoruz. En çok katılımın sağlandığı ve en fazla madalyanın alındığı bir olimpiyat olmasını hedefliyoruz.?

Akgül son olarak da Olimpiyat Stadı?nın yanına yapılan yeni tesislerden söz etti. Hayalinin burayı her branşta sporun yapılacağı bir spor kentine dönüştürmek olduğunu belirten Akgül, ?Bu konuda da çalışmalarımız sürüyor. Hem tesisleşmeyi hem de başarıyı birlikte yürütmek istiyoruz? diye konuştu.

Bugün
 

26
FAYDALI BİLGİLER / YANIK TEDAVİSİNDE YUMURTA AKI
« : Mart 15, 2010, 02:49:46 ÖÖ »
YUMURTA AKI....

 

Hiçbir zaman bunu kullanmak gerekmeyeceği düşünülür, ama gerektiğinde...

Yumurta akı kullanılarak yanıklar basit ve etkin biçimde tedavi edilebilir.

 

Bu yöntem itfaiyecilerin eğitimi sırasında ders olarak verilmiştir

 

Bir yanık meydana geldiğinde, kapsadığı alan ne olursa olsun ilk yardım, etkilenen alanı sıcaklık azalıncaya ve deri tabakalarını yakmayı bırakıncaya kadar soğuk suyun altına tutmak ve sonrasında bu bölgeye yumurta akı uygulamaktan oluşmaktadır.

 

Bir kimsenin elinin büyük bir kısmı kaynar su ile yandığında, duyduğu büyük acıya rağmen elini soğuk su musluğunun altına tutmuş ve sonrasında 2 yumurta kırmış, aklarını ayırmış ve çırpmış ve elini içine daldırmıştır.

 

Eli o denli yanmış durumdadır ki yumurta akı uygulanır uygulanmaz derisi kurumuş ve yumurta akı bir film tabakası oluşturmuştur.

 

Daha sonra bu kişi yumurta akının doğal bir kollajen (bir tür albüminoid) olduğunu öğrenmiş ve en az bir saat boyunca eline tabaka üzerine tabaka gelecek şekilde yumurta akı uygulamıştır. Öğleden sonra hiçbir acı duymaz olmuştur. Ertesi sabah yanık bölgesinde nerdeyse belirsiz bir kırmızımsı leke kalmıştır. Elinde sürekli ve feci görünüşlü bir yara izi kalacağını düşünürken 10 gün sonra geride hiçbir yanık izi kalmamış ve hatta deri eski normal rengine yeniden kavuşmuştur!

 

Yanan bölge yumurta akında mevcut ve aslında vitamin dolu bir plasenta (etene) olan kollajen sayesinde tamamen yenilenmiştir.





 

27
VOLEYBOL SPOR OKULU / İDEAL VOLEYBOLCU STANDARTLARI
« : Mart 14, 2010, 23:34:07 ÖS »
BOY UZUNLUĞU /   ERKEKLER 
Köşe Hücumcu: 195 cm ve üzeri
Orta Blokçu  : 200 cm ve üzeri
Pasör :  195 cm ve üzeri


BOY UZUNLUĞU /   BAYANLAR 
Köşe Hücumcu: 182 cm ve üzeri
Orta Blokçu  : 185 cm ve üzeri
Pasör :  175 ? 185 cm

HÜCUM YÜKSEKLİĞİ
ERKEKLER: 360 cm ve üzeri
BAYANLAR: 320 cm ve üzeri


DERİ YAĞI YÜZDESİ   
ERKEKLER: % 10 ? 12 
BAYANLAR: % 15 ? 18



ANTRENMAN SAATİ   
ERKEKLER: 10/12 yaşından itibaren  6000-8000 saat
BAYANLAR: 10/12 yaşından itibaren  8000-10000 saat


SIÇRAMA YÜKSEKLİĞİ / ERKEKLER 
Yaklaşma Koşusuyla : 90 ? 110 cm
Durduğu yerden :  80 ? 100 cm 
Bu değerlere yaş üst düzeye ulaştığında  20 cm ve üzeri artış olmalı


SIÇRAMA YÜKSEKLİĞİ / BAYANLAR 
Yaklaşma Koşusuyla : 75 - 90  cm
Durduğu yerden :  65 - 80  cm 
Bu değerlere yaş üst düzeye ulaştığında  18 cm ve üzeri artış olmalı

28
I. ve II. KADEME ANTRENÖRLÜK KURSU ÖN KOŞULLARI
Kurslara katılacak antrenör adaylarının aşağıdaki linklerde yer alan " Resmi Oyun Kuralları" ve "Mini Voleybol Oyun Kuralları"na hazırlanarak gelmeleri ve aşağıda belirtilen tarihlerdeki sınavlara girerek başarılı olmaları gerekmektedir.
1-      20 Mart 2010 tarihinde saat 13.00?de yapılacak ?Resmi Oyun Kuralları? sınavından 70 (Yetmiş) puan almak,
2-      20 Mart 2010 tarihinde saat 14.00?de yapılacak ?Mini Voleybol Oyun Kuralları? sınavından 70 (Yetmiş) puan almak,
Bu dersler hakkındaki sorularınız, 20 Mart 2010 Cumartesi günü saat 10.00-12.00 arasında Federasyonumuz binasında, ilgili ders hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Sınav sonuçları aynı gün saat 18.00?de açıklanacaktır.
Her iki sınav sonucunda 70 (Yetmiş) puan alan adaylar kursa katılmaya hak kazanacaklardır. Uluslararası Oyun Kuralları ve Mini Voleybol Oyun Kuralları sınavlarında başarısız olan adayların ise yatırmış olduğu kurs katılım ücretleri en geç bir hafta içinde geri ödenecektir.
 
            Resmi Oyun Kuralları
            Mini Voleybol Oyun Kuralları
 
Bu kurslara katılabilmek için 15 Mart 2010 Pazartesi günü mesai bitimine kadar aşağıda istenilen belgelerin Federasyonumuza bizzat veya posta yoluyla ulaştırılması gerekmektedir.
 
I. KADEME ANTRENÖRLÜK KURSU BAŞVURUSU İÇİN İSTENİLEN BELGELER
1-      Yüksek okul mezunu olunduğuna dair belge (aslı veya onaylı fotokopisi); veya en az 5 yıl süreyle en üst liglerde (Deplasmanlı 1. Lig Bayan-Erkek) oynandığına dair Federasyonumuzdan alınacak belge,
2-      Nüfus cüzdanı fotokopisi,
3-      Sağlık raporu (Sağlık Ocaklarından alınabilir),
4-      Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinden 6 aydan fazla ceza almadığına dair yazı,
5-      Cumhuriyet savcılığından iyi hal kağıdı,
6-      2 adet vesikalık orijinal fotoğraf (Erkek adaylar için sakalsız ve kravatlı olacaktır),
7-      Federasyonumuzun TEB Ankara Kızılay Şubesinin 138?17896 veya Ziraat Bankası Ankara Mithatpaşa şubesinde bulunan 1262/ 44454523?5001 numaralı hesaplarına I.Kademe Antrenörlük için 150,00 TL yatırıldığına dair hesap belgesi veya fotokopisi,
8-      Türk Kızılay?ından alınacak iki günlük ?Temel İlk Yardım Eğitim Programı? sertifikası (detaylı bilgi için Bkz. www.ilkyardim.org.tr )
 
II. KADEME ANTRENÖRLÜK KURSU BAŞVURU KOŞULLARI                 
1-      I. Kademe Antrenörlük Belgesine sahip olmak,
2-      I. Kademe Antrenörlük Belgesinin düzenlenme tarihinden itibaren en az 2 yıl çalışmış olmak,
3-      Aşağıdaki maddelerde yer alan koşullardan en az bir tanesini yerine getirmiş olmak,
            a. Küçükler veya Yıldızlar kategorilerine ait her sezon için 5 müsabaka cetveli,
            b. Deplasmanlı Bölgesel Lig veya 3. Ligde yardımcı antrenörlük çalışmalarını    yürüttüğünü her sezon için en az 10 müsabaka cetveli ile belgelemek,
            c. 2 yıl süreyle üst kademe antrenörün yanında çalıştığını belgelemek (Üst            kademe antrenörün yanında çalıştığını belgeleyen kulüp yazısının Gençlik ve    Spor İl Müdürlüğünden tasdikli sureti).
 
II. KADEME ANTRENÖRLÜK KURSU BAŞVURUSU İÇİN İSTENİLEN BELGELER
1-   I.Kademe Antrenörlük belgesinin aslı,
2-   Nüfus cüzdanı fotokopisi,
3-   Sağlık raporu (Sağlık Ocaklarından alınabilir),
4-      Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinden 6 aydan fazla ceza almadığına dair yazı,
5-      Cumhuriyet savcılığından iyi hal kağıdı,
6-      2 adet vesikalık orijinal fotoğraf (Erkek adaylar için sakalsız ve kravatlı olacaktır),
7-      Federasyonumuzun TEB Ankara Kızılay Şubesinin 138?17896 veya Ziraat Bankası Ankara Mithatpaşa şubesinde bulunan 1262/ 44454523?5001 numaralı hesaplarına II.Kademe Antrenörlük için 250,00 TL yatırıldığına dair hesap belgesi veya fotokopisi,
8-      Türk Kızılay?ından alınacak iki günlük ?Temel İlk Yardım Eğitim Programı? sertifikası (detaylı bilgi için Bkz. www.ilkyardim.org.tr )

29
VOLEYBOL SPOR OKULU / VOLEYBOLUN TEMEL KURALLARI - VİDEO
« : Mart 14, 2010, 22:58:37 ÖS »
VOLEYBOLUN TEMEL KURALLARI - VİDEO

http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=1387156481224&oid=20296301878

VOLEYBOLUN TEMEL KURALLARI - VİDEO

30
FAYDALI BİLGİLER / ÜCRETSİZ İNGİLİZCE KURSU
« : Mart 10, 2010, 14:49:28 ÖS »


GELEN YOĞUN TALEPLER DOĞRULTUSUNDA

YENİ BİR SINIF DAHA AÇTIK

VE

KAYIT SÜRESİNİ BİR HAFTA UZATTIK

 


Birbirinden zevkli İngilizce derslerinin yanı sıra dönemsel olarak yapılacak İngilizce tiyatro gösterileri ve ödüllü spor turnuvalarıyla, çocuklarımızın hem sportif, hem de kültürel açıdan olumlu gelişimleri hedefleniyor. Tek yapmanız gereken ise 0212 218 51 89 numaralı telefondan kulübümüzü arayan ilk 10 kişi olmak...

Genel Şartlar;
Bu kampanyadan, kesin kayıt yaptıran ilk 10 kişi yararlanabilir.

Başvurular sadece ilköğretim öğrencilerine açıktır, tavsiye edilen sınıflar 3. ve 4. sınıflardır.

Eğitimler zaman zaman sportif faaliyetleri de içereceğinden, öğrencilerin spor yapmakta bir engeli olmamalıdır.

Eğitimler 13 Şubat?ta başlayacak, okullar kapanana kadar devam edecektir.

13 Şubat?tan sonraki başvurular kabul edilmeyecektir.

Eğitimler hafta sonu 2?şer gündür, Cumartesi ve Pazar 12:00-13:30 ve 14:00-15:30 saatleri arasında 2 farklı grup halinde gerçekleştirilecektir.

İsteyen öğrencimiz bu gruplardan herhangi birini seçebilir. (Alyans Spor Kulübü, sınıf kontenjanı sebebiyle farklı bir saate kayıt alma hakkını saklı tutar)

Eğitimler Welcome Plus I isimli kitap ve bunun metodolojisiyle gerçekleştirilecektir.

Büyük kitapçılarda bulunabilecek bu kitabı öğrenci kendi temin edecektir.

Eğitim öncesinde veya sonrasında bahsi geçen İngilizce eğitimi için hiçbir ücret talep edilmeyecektir.

Geçerli mazereti olmadan 3 günden fazla devamsızlık gösteren öğrencinin kaydı silinecektir.

Eğitimini başarıyla tamamlayan öğrencilerimize derneğimizce başarı sertifikası verilecektir.


AlyanS Spor Kulübü Derneği
Orta Çeşme Cad. Fıstıklı Bağlar No:3 Sarıyer / İSTANBUL
Tel : 0212 ? 218 51 89
egitim@alyans.org.tr

www.sariyersporokulu.com

Harita ve diğer iletişim bilgileri için;
http://www.alyans.org.tr/index.asp?pg=il



 

 

 

Boğazın rüzgârını arkasına alan ALYANS takımca başarılara koşmayı hedeflemektedir

 

Sayfa: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »